ხელის ტრაქტორი - დაგეხმარებათ, შრომას შეგიმსუბუქებთ და არც ცხვარს მოგთხოვთ, არც - ოციანს... |
ხელის ტრაქტორი - დაგეხმარებათ, შრომას შეგიმსუბუქებთ და არც ცხვარს მოგთხოვთ, არც - ოციანს... |
თოხი და ბარი რომ მნდომებოდა, სოფლიდან კი არ გამოვიქცეოდიო, ბევრი იტყვის ხოლმე... სულაც აღარ არის საჭირო თოხი და ბარი, იმდენი დამხმარე რამე გამოიგონა ადამიანმა სოფლის მეურნეობაში (და არა მხოლოდ). აგერ, მოტობლოკი ავიღოთ, რა, არ ეხმარება ადამიანს? ეხმარება და მერე როგორ! თანაც, ყოველგვარი მაღარიჩის გარეშე - არც ცხვარია საჭირო, არც ოციანი და მეორე დღეს - არც ნაბახუსევზე გამოსაყვანი რამე-რუმეები.
მოკლედ, მართლაც საოცარი რამ არის ხელის ტრაქტორი და სწორედ მის შესაძლებლობებზე უნდა მოგიყვეთ ქვემოთ.
ხელის ტრაქტორი, იგივე მოტობლოკი უკიდურესად საჭირო და სასარგებლო დამხმარეა ყველასთვის, ვინც სოფლის მეურნეობას უძღვება, რადგან აგრარული სამუშაოების უზარმაზარ ჩამონათვალთან გამკლავებას არც თუ განსაკუთრებული ძალდატანება სჭირდება.
ასე მაგალითად, გამოიყენება ნიადაგის გაფხვიერებისთვის, მცენარეების დასარგავად, მოსავლის აღებისთვის და ასე გაგრძელება კიდევ დაუსრულებლად შეიძლება. დამატებითი აღჭურვილობა შესაძლებელს ხდის, მოტობლოკი იქცეს, მაგალითად, გაზონის საკრეჭად, თოვლის გამწმენდად და უფრო მეტიც, გადაადგილების საშუალებადაც კი.
შეიძლება ითქვას, რაც უფრო მძლავრია მოტობლოკი, მით მეტი ოპერაციის შესრულება ხერხდება და მით მეტად ეფექტიანია ეს ტექნიკა.
მოტობლოკების არსებული მოდელები წონის მიხედვით სამ ძირითად კატეგორიად იყოფა. პირველში შედის ზემსუბუქი და მსუბუქი მოდელები 40 კილოგრამამდე, საშუალო კატეგორია გახლავთ 40-დან 80-90 კილოგრამამდე, ხოლო მესამე, მძიმე კატეგორიაში შესული მოდელის წონა 350 კილოგრამსაც აღწევს. ასეთი მოტობლოკი დიდი მიწების დამუშავებისთვის არის შექმნილი და როგორც წესი, გამოიყენება დიდ მეურნეობებში საკმაოდ რთული სამუშაოების შესრულებისთვის.
რთული საქმისა და დიდი ტერიტორიის კულტივაციისთვის იდეალურია მძლავრი მოდელი. მიუხედავად იმისა, რომ დიზელის მოტობლოკი ბენზინისაზე მძლავრია ხოლმე, უფრო ხშირად მაინც ბენზინზე მომუშავე მოდელს ყიდულობენ. სეზონური გამოყენებისთვის და ასევე, საშუალო ფართობის დამუშავებისთვის სწორედ ბენზინის მოდელია უმჯობესი და ფასითაც ბევრად ხელმისაწვდომია. რაც შეეხება აქტიურ და ყოველდღიურ საქმიანობას, დიდი ფერმებისთვის დიზელის ვერსია ჯობიაო, საქმეში ჩახედული ხალხის რჩევაა...
მიუხედავად იმისა, რომ დიზელის მოტობლოკი უფრო მძლავრია, გაცილებით მოთხოვნადი ბენზინის მოდელებია. სეზონური სამუშაოებისთვის ფერმერთა უმეტესობა სწორედ ბენზინის მოტობლოკზე აკეთებს არჩევანს, ვინაიდან უფრო მეტი სამუშაოს შესრულებაც შეუძლია და ამასთან ერთად, ფასიც უფრო ხელსაყრელი აქვს. ყოველდღიური ინტენსიური სამუშაოებისთვის უპირატესობა დიზელის ვერსიას ენიჭება.
ზეთი, რომელიც მოტობლოკის მოვლისთვის არის საჭირო, როგორც წესი, სხვა რეკომენდაციებთან ერთად ინსტრუქციაშია გაწერილი. ზოგიერთი მოდელისთვის საწვავისა და ზეთის ნაზავია საჭირო სწორი პროპორციებით, რაც მოტორის ტაქტებზეა დამოკიდებული. 2-ტაქტიანი ძრავა ნაზავზე მუშაობს, 4-ტაქტიანი - სუფთა ბენზინზე.
ბუნებრივია, უმჯობესია, მოტობლოკში მხოლოდ ხარისხიანი საწვავი და ზეთი გამოიყენოთ. ზოგადად, საპოხ მასალაზე ეკონომიის ნამდვილად გაკეთება არ ღირს.
მოტობლოკის სიჩქარეების დიდი რაოდენობა საშუალებას იძლევა, გარკვეული სამუშაოები კიდევ უფრო იოლად და კომფორტულად შესრულდეს. მაგალითად, პირველი სიჩქარე უნდა იყოს ნელი და რაც შეიძლება მაღალი ბრუნვის, მყარი და მკვრივი ნიადაგის ხარისხიანი დამუშავებისთვის.
მოტობლოკის სიჩქარეთა გადაცემის კოლოფებს შეიძლება ჰქონდეს: 2+1 - ორი წინა და ერთი უკანა სიჩქარე, 3+1 - სამი წინა სიჩქარე და ერთიც - უკანა. ასეთი ვარიანტი საკმაოდ ხშირად გვხვდება. ასევე, 4+2 - ანუ ოთხი წინა და ორი კი - უკანა სიჩქარე, რაც ყველაზე უფრო რთული ოპერაციების შესრულების საშუალებას იძლევა.
უკანა სიჩქარის არსებობა მოტობლოკს უფრო მანევრირებადს ხდის და ხელს უწყობს, შეზღუდულ სივრცეებშიც იმუშაოს.